Névjegyek - Ősi Beáta

2012.04.04. 06:00

A Junior Art Center Lakberendező Iskola idén ünnepel, hiszen 20 éve indult el az oktatás intézményünkben. Nagyon sok hallgató végzett nálunk és nagy örömünkre sokan gyakorolják is a szakmát. Érdekes határterületekre kalandoztak a médiától a kereskedelmen át az esküvői dekorációig. Keresztmetszetét adják ennek a szép és különleges szakmának, bebizonyítva, hogy milyen sokrétű és kreatív alkalmazási módjai vannak.

Megkerestünk – a teljesség igénye nélkül – néhány volt Junioros hallgatót, hogy meséljenek nekünk az eltelt évekről, szakmáról, hitvallásról, örömökről és nehézségekről. Mindenkinek ugyanazokat a kérdéseket tettük fel, mégis másként rajzolódnak ki a  portrék.

A szakmán kívüli emberek mindig érdeklődéssel kérdezik, hogy milyen egy lakberendező lakása, ami legtöbbször megválaszolatlan marad. Mi megkértük, hogy tegyenek kivételt velünk és mutassák meg otthonuk legalább egy kis szegletét.

ŐSI BEÁTA

Hogyan és honnan indultál?

Kreatív, tevékeny családba születtem. Édesanyám könyvelőként precíz, tudatos, de emellett igen kreatív, jó kézügyességű volt mindig. Már kisgyermekként segítettem otthonunk formálásában, egyedivé tételében. Ez a 60-as, 70-es években nem volt egyszerű feladat. Mégis: anyukám ötleteivel, saját készítésű lakás kiegészítőivel egy jól szervezett, áttekinthető, mégis lakályos és egyedi kis „fészket” teremtett a lakásunkból. Édesapám műszaki beállítottságú lévén, bútorgyártással „szállt be” a lakáscsinosító projectbe. Tömör fenyő alapanyagból mennyezetig érő polcrendszert tervezett és készített gyermekszobám egyik falára, amelybe rendezetten elfértek a játékaim, és számtalan, egyre szaporodó számú könyvem is. (mai napig tökéletes! Beérett a színe, büszke vagyok a munkájára) Emellett saját birodalmam csinosítására, alakítgatására már a kezdetektől szabad kezet kaptam. A környezetem folyamatos alakítása, a rajzolás, festés mellett a biológia és a sport érdekelt, de végül kis kitérő után mégis a lakberendezés lett a hivatásom.

Hová jutottál?

Végzett lakberendezőként egy nívós olasz bútorokat forgalmazó cégnél helyezkedtem el, ahol fő tevékenységem, a tervezés mellett értékesítőként dolgoztam.

Jelenleg egy lakossági és irodabútor forgalmazással is foglalkozó tervezőirodában dolgozom lakberendezőként, a lakossági vonalat képviselem a cégnél.

Mi az, amit nagyon szeretsz a munkádban?

A létrehozás varázsát. Lehet az egy teljesen új lakás, vagy egy meglévő régi, teljes tervezés, vagy csak részfeladat, számomra mindegyik kedves, mert alkotni lehet. Számomra az is üdítő ebben, hogy nincs két egyforma feladat, ahogyan nincs két egyforma ember sem.  Új embereket ismerek meg újra és újra, újabb és újabb feladat jön, állandó mozgásban tartja az ember fantáziáját! Ebben a munkában megtaláltam a nekem való terepet, tervezhetek, az ötleteimmel, tanácsaimmal segíthetek a laikusoknak, hogy harmonikus és élhető környezet vegye körül őket. Sok tervem valósult meg a 11 év alatt, de az elkészült gyermekszobák a legkedvesebbek a szívemnek!

Mit köszönhetsz a lakberendezésnek?

Számos emberi kapcsolatot, amelyek fontosak a számomra. Sok olyan emberrel ismerkedtem meg a tanulás, majd a munka során, akikkel mai napig is kapcsolatban vagyok: kedves ismerősömnek vagy barátomnak mondhatok. És nem utolsó sorban sok örömöt, hiszen egy-egy elkészült munka nekem is ugyanolyan öröm, látni a végeredményt és a megbízó elégedettségét. Ez inspirál, ezért dolgozom!

Nem mulaszthatjuk el, hogy megkérdezzük, milyen volt Junioros hallgatónak lenni?

Nagyon jó! Életem csodás két éve volt, a mai napig örömmel gondolok arra az időszakra! Csiszár Judit csoportjába jártam. Judit órái családias légkörben, csodás hangulatban teltek. Hétről hétre alig vártam! A lakberendezés állandó önképzést kíván, de a Junioros 2 éves képzés alatt olyan hasznos tudásalapot sajátíthattam el Judittól és tanár társaitól, mellyel helyt tudtam állni már kezdőként is ezen a pályán. Köszönöm Nekik!

Megmutatsz legalább egy részt az otthonodból?

Igen, szívesen!

Egy pici, tetőtéri lakásban élek, egy csendes zöldövezeti utcában. A lakás egylégterű, csak a fürdő és a háló van fallal leválasztva. Számomra a lakás legértékesebb helye a 8 m2-es terasz, amely szinte szobányi. Minden évszakban szeretem: télen, ha nagy a hó, egy csinos kis hóembert készítek, aki őrt áll a teraszajtónál. Tavasztól pedig növényekkel teszem még „zöldebbé” a környezetemet – leander, muskátlik, és paradicsom, melyet magról magam nevelek már februártól. Igazi békebeli íze van! Szeretünk itt üldögélni, a reggeli kávét iszogatva, vagy este, ha már kicsit hűvösebb a levegő, a csillagokat nézegetve beszélgetni, pörgős nappalok után igazán kikapcsolja, megnyugtatja az embert. Én sokszor még a rajzaimat is itt készítem! Madárcsicsergés, zöld lombok - számomra igazán a legjobb környezet az alkotó munkához.

www.osibeata.hu

Szerző: Molnár J.

Szólj hozzá!

Címkék: ősi névjegy beáta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://juniorhome.blog.hu/api/trackback/id/tr244362003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása