Névjegyek - Sréder Csaba

2012.02.27. 08:24

A Junior Art Center Lakberendező Iskola idén ünnepel, hiszen 20 éve indult el az oktatás intézményünkben. Nagyon sok hallgató végzett nálunk és nagy örömünkre sokan gyakorolják is a szakmát. Érdekes határterületekre kalandoztak a médiától a kereskedelmen át az esküvői dekorációig. Keresztmetszetét adják ennek a szép és különleges szakmának, bebizonyítva, hogy milyen sokrétű és kreatív alkalmazási módjai vannak.

Megkerestünk – a teljesség igénye nélkül – néhány volt Junioros hallgatót, hogy meséljenek nekünk az eltelt évekről, szakmáról, hitvallásról, örömökről és nehézségekről. Mindenkinek ugyanazokat a kérdéseket tettük fel, mégis másként rajzolódnak ki a  portrék.

A szakmán kívüli emberek mindig érdeklődéssel kérdezik, hogy milyen egy lakberendező lakása, ami legtöbbször megválaszolatlan marad. Mi megkértük, hogy tegyenek kivételt velünk és mutassák meg otthonuk legalább egy kis szegletét.

SRÉDER CSABA

Hogyan és honnan indultál?
 
Az érettségi megszerzése után néhány évet a számomra lelkileg és anyagilag megfelelő foglalkozás keresésével töltöttem el. Írhatnám most azt, hogy "nagyon szerettem a lakásomat alakítgatni, szerettem bútorboltokban mászkálni és belsőépítészettel kapcsolatos magazinokat olvasgatni" -de hát ilyenre oly egyszerű lenne hivatkozni (még akkor is, ha igaz).  A 2000-es évek elején asztalostól kezdve a kertészmérnökig, eladón át egészen a menedzserig mindenbe belekezdtem, de mindig eljött az érzés: "nem vagyok a helyemen". 2004 nyarán úgy döntöttem, most vagy soha, egy teljesen új területetre van szükségem.
Milyen szavak keringtek a fejemben ekkor? Kreativitás, alkotás, emberek, anyagi biztonság, élvezet, kiteljesedés. Kis idő után jött aztán a Junior, ahová az utolsó utáni pillanatban felvételt nyertem, majd szeptemberben, akkor még a Pillangó Parkban megkezdtem egy izgalmasnak igérkező, különleges tanfolyamot.
 
 
Hová jutottál?
 
A Junior befejezése után 2 héttel szerencsésen felvételt nyertem a mára országos hálózáttal rendelkező Stile csoporthoz. Fürdőszobaszalonjukban, majd lakberendezési boltjukban nap mint nap kamatoztattam az iskolában megszerzett tudást, aztán néhány hónappal később már a cég teljes marketingtevékenysége hozzám tartozott. Újabb tanfolyamok elvégzése után offline és online megjelenések készítése mindennapossá vált, sőt időközben néhány munka magánemberként is megtalált. Így történthetett meg az, hogy a lakberendezés gyakorlása meglehetősen visszaszorult, ellenben a kreativitásomat ugyanúgy kiélhetem a jelenlegi munkáim alatt is. 
2009 vízválasztó volt az életemben, hisz párommal arra az elhatározásra jutottunk, hogy külföldön próbálunk szerencsét. Immáron harmadik éve Ausztrália az otthonunk, ahol a kezdeti nehézségek után ismét a szakma egy másik oldalával ismerkedhettem meg. Jelenleg egy grafikai tervező és nyomdai cégnél dolgozom, ahol a fő feladatom egyedi sportruhadesign és arculati elemek rajzolása, tervezése. Természetesen emellett folytatom a munkát "magánúton" is (személyes weboldalam: www.sreder.com), ausztrál ügyfelek mellett szerencsére vannak Magyarországról is megkeresések. 
 
 
Mi az amit nagyon szeretsz a munkádban?
 
Amióta a jelenlegi munkaadómnál dolgozok, heti rendszerességgel kapok olyan tervezési feladatot, mely az őslakos aboriginal kulturán alapszik. Minden színnek, formának, növénynek, állatnak és ábrának jelentése van, melyeket csak felkészülten lehet alkalmazni. Soha nem lett volna lehetőségem ennyire mélyen (mit ennyire mélyen? -szinte egyáltalán nem) belemélyedni az aboriginal kultura gyönyörű, különleges és misztikus világába. A jelenlegi tevékenységem szinte minden egyes percét élvezem, kreatívnak lenni, embereknek újat alkotni és ezzel nekik valamilyen módon örömet okozni és ebből megélni, nagyon jó dolog.
 
 
Mit köszönhetsz a lakberendezésnek?
 
Egy teljesen új Csabit köszönhetek közvetve a lakberendezésnek. Máshogy gondolkozom, máshogy élek, máshogy nézek dolgokat, fejlődtek olyan készségeim, amikről nem gondoltam volna, hogy egyáltalán vannak. E szakma megszerzése nélkül sok jó embert sem ismertem volna meg, akik valaha számomra nagyon fontosak voltak. Ha nem megyek el lakberendezőnek tanulni, nem is vesznek fel a Stile csoporthoz és akkor nem dolgozhattam volna a szerelmem akkori munkahelyétől pár sarokra. Nagy szó vagy sem, az életem megváltozott ezzel a döntéssel.
 
 
Milyen volt Junioros hallgatónak lenni?
 
Hát erről megintcsak van jó néhány emlékem. De a legelső dolog (még ha egyszerű poén is), hogy az akkori osztálytársaim 95%-a csinos lány volt :) . Viccet félretéve, természetesen nagyon szerettem az iskolát. Könnyed légkör és profi háttér volt, interaktívak voltak az órák, mindenki segítőkészen állt a másikhoz. Az én éveim alatt költözött el a suli Zuglóból a jelenlegi helyére, talán az ezzel járó plusz utazás volt kicsit kellemetlen. Később viszont már ez a gond is elillant, imádtam a 6-os villamos ablakán a Petőfi hídról nézni hazafelé Budapest fényeit. Emlékszem minden tanáromra, mindenkiből megmaradt egy kis darab bennem, Csiszár Judit "ofő" minden egyes alkalommal a gondunkat viselte és szakmaiságával rengeteget hozzájárult a fejlődésünkhöz. 
 
 
Megmutatsz legalább egy részt az otthonodból?
 
Kedvenc helyem lehetne a konyha, szeretek főzöcskézni, meg hát enni is :), de az nem annyira izgalmas helye a lakásunknak. Kicsit kupis munkaállomásom talán többet elmond rólam, ahol éjszakákba nyúlóan órákat tudok eltölteni egy-egy feladat megoldásával. Szeretem, hiszen én tettem minden darabot oda és úgy, ahogy évekkel ezelőtt az iskolában tanultam :).
 
 

 

Szerző: Molnár J.

Szólj hozzá!

Címkék: csaba junior sréder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://juniorhome.blog.hu/api/trackback/id/tr144212698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása