A Junior Art Center Lakberendező Iskola idén ünnepel, hiszen 20 éve indult el az oktatás intézményünkben. Nagyon sok hallgató végzett nálunk és nagy örömünkre sokan gyakorolják is a szakmát. Érdekes határterületekre kalandoztak a médiától a kereskedelmen át az esküvői dekorációig. Keresztmetszetét adják ennek a szép és különleges szakmának, bebizonyítva, hogy milyen sokrétű és kreatív alkalmazási módjai vannak.

Megkerestünk – a teljesség igénye nélkül – néhány volt Junioros hallgatót, hogy meséljenek nekünk az eltelt évekről, szakmáról, hitvallásról, örömökről és nehézségekről. Mindenkinek ugyanazokat a kérdéseket tettük fel, mégis másként rajzolódnak ki a  portrék.

A szakmán kívüli emberek mindig érdeklődéssel kérdezik, hogy milyen egy lakberendező lakása, ami legtöbbször megválaszolatlan marad. Mi megkértük, hogy tegyenek kivételt velünk és mutassák meg otthonuk legalább egy kis szegletét.

DARIDA-SÁRKÖZI ANITA

 

Hogyan és honnan indultál?

Közgazdász diplomával a zsebemben ültem iskolapadba újra -  a Junior Art Center Lakberendező Iskola padjába, ugyanis néhány bankban töltött év után rájöttem, valami sokkal kreatívabbra vágyom. Munka mellett tanultam már virágkötést, és lelkesen lapozgattam a lakberendezési magazinokat. Saját házunk építésekor ébredtem rá, hogy élvezem a kivitelezés minden “nyűgét-baját”, leginkább persze a végeredményt.

Két kislányom van, akikkel 5 szép, nyugodt évet töltöttem, otthon. Közben végeztem el a Juniort, és az oklevél megszerzése óta lakberendezőként – enteriőr tervezőként dolgozom.

Hová jutottál?

Saját vállalkozásom van, de csapatjátékos vagyok, szeretek kollégákkal közösen dolgozni.  Leginkább lakások, családi házak építésénél, felújításánál segítettem eddig, de készítettünk már terveket irodához, étteremnek, rendeztünk be kirakatot, installációt. Most épp egy aprócska orvosi rendelőhöz gyűjtök inspirációt.

Mi az amit nagyon szeretsz a munkádban?

Legjobban azt szeretem, hogy változatos és kreatív.  A tervezési szakaszban elereszthetem a fantáziámat, lehet nagyokat álmodni. Szeretek új embereket megismerni és kicsit a bőrükbe bújni, hiszen csak így tudok Nekik, az ő igényeikre szabott tereket alkotni. Úgy gondolom, hogy az önmegvalósítás mellett sokkal fontosabb az iránymutatás, a segítségnyújtás, ötletelés.

Mit köszönhetsz a lakberendezésnek?

Több olyan érdekes-értékes embert ismertem, meg, akikkel talán sosem találkoztam volna, ha maradok a pénzügyeknél.  Ebben, illetve a kapcsolódó szakmákban sok csodabogár “alkot”, a világnak ezeket a színeit élvezem nagyon.

Nem mulaszthatjuk el, hogy megkérdezzük: Milyen volt Junioros hallgatónak lenni?

Szívesen gondolok vissza arra a 2 évre, amit  Juniorban töltöttem! Jó volt az otthon töltött évek után újra közösségbe járni, hétről-hétre alkotni valamit.

Emlékszem az első órán megkérdeztelek Titeket, hogy biztos engem is meg tudtok-e majd tanítani rajzolni, mert egy egyenes vonalat sem bírok húzni... Kétségtelen, hogy sokat fejlődött a rajztudásom, de inkább maradok a tervezőprogramnál.

Az osztályunkból egyébként megmaradt egy kis mag, akikkel azóta is összejárunk.

Megmutatsz legalább egy részt az otthonodból?

Idén nyáron saját házunkat is felújítjuk / átalakítjuk. 9 éve lakunk itt, azóta megváltoztak az igényeink és a lehetőségeink. Már nekiláttam a tervezési munkálatoknak, ebben szerencsére szabad kezet kaptam. Bár hozzá kell tennem, hogy 5 és 7 éves lányaim elég határozott elképzeléssel bírnak, hogy milyen szobát szeretnének!

Addig is a lakásunk néhány részletét szívesen megmutatom.

www.dsa-studio.hu

 

Szerző: Molnár J.

Szólj hozzá!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://juniorhome.blog.hu/api/trackback/id/tr994187191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása